Portrettintervju - Hana Mohammed

Etter en svært hektisk juletid har vi fjernet julepynten og gjør nå klart til vårnyhetene. Vi tok en prat med daglig leder og markedsfører av NOUR butikken om fremtidsplaner for dette året...

 

Hana setter seg på krakken på kontoret, lager seg en kaffe og lytter nøye etter spørsmålene våre. 

Hvordan går det Hana, er du fornøyd med 2020? 

- Selvsagt! Kjempefornøyd, vi har jobbet veldig hardt dag og natt for å pakke ordrer, vaske og ikke minst hjelpe kundene våre. Det har vært et tøft år, men heldigvis har vi kunnet betale regningene, og DET er det viktigste, sier hun og ler. 

Vi syns det er veldig gøy også at det nye tilskuddet i byen har blitt en "snakkis" i storbyene, og er veldig spent på butikkens fremtidsplaner. 

Kan vi spørre deg hvorfor du valgte gule poser i papp, fremfor klassiske plastposer? 

 

- Gul har alltid vært en nydelig farge for meg, men det må være neon gul som minner om ildfluer. Det er det fargen heter faktisk, "Firefly". Når man skal starte en butikker er det veldig viktig å velge en farge som synes blant de andre posene butikken har. For meg så har posene alltid vært en reklameplakat, og da er det viktig at vi også endrer på de litt underveis. 

- For eksempel til jul hadde vi egne juleposer, og til våren ønsker jeg å lage egne sommer poser. Jeg er allerede i gang med designet, og jeg kan røpe at det blir blomster og sommerfugler som blir tema. Jeg valgte papp poser fordi disse enkelt  kan brettes og brukes igjen, vi har flere kunder som kommer og handler med samme posen de fikk fra oss sist. Dessuten er det mye hyggeligere å kjøpe seg noe fint og få en delikat pose. 

Vi kaster et blikk på posene som er godt synlige i butikken. Hva er planene for 2021, har du begynt å planlegge? 

- Jeg planlegger i hodet mitt hele tiden, og kan komme med nye ideer hele tiden som kan funke for butikken vår. Noen ganger kommer jeg med for mange ideer, og vet ikke hvilke av de jeg skal velge. En endring blir for eksempel at vi snart får egne draktposer, disse blir også gule og identiske med papp posene våre. 

- Det blir også en del endringer i merkemiksen. Jeg kan for eksempel røpe at det kommer noen veldig kule merker på NOUR som ikke tilbys på det norske markedet idag. Det syns jeg er veldig spennende, og målet er å lage en unik butikk bestående av merker som allerede fins i Norge, og andre internasjonale med kule produkter. Jeg har veldig lyst å tilby kunder flotte unike produkter som ikke er å få tak i i Norge. Dessuten kommer vi til å satse mer på interiør også. Vi er jo egentlig en klær og interiørbutikk, men føler at vi ikke er like flinke med interiør som vi burde være. 

Hana smiler bredt når hun forteller om merkene som kommer på NOUR i 2021, hun gleder seg veldig til å lansere disse snart. 

Hvordan jobber dere på NOUR, har dere forskjellige oppgaver? 

- Idag er vi et team bestående av søsteren min og meg, samt to venninner som elsker å jobbe med oss. Hverken jeg eller Hanar er ingens sjef. Jentene er flinke og jobber selv uten at vi trenger å fortelle dem hva de skal gjøre. Et godt team er bygd opp av tillit, engasjement og dyktige ansatte, der tror jeg at jeg har funnet de riktige menneskene. Vi er en veldig god blanding. Søsteren min er utdannet siviløkonom, jeg er Markedsfører, også har vi en annen som er utdannet internasjonal markedsfører + en veldig dyktig selger. I butikken er vi en venninne gjeng og deler på arbeidsoppgavene. Jeg kan for eksempel vaske gulvet mens jentene hjelper kundene. 

 

Hva er målet for 2021? 

- Målet for 2021 er å lage flere arbeidsplasser, og ha en positiv vekst. Vi har vært uheldige med koronakrisen i butikktiden , og håper at ting faller tilbake til normalen så fort som mulig dette året. Vi har også fått en del forespørsler om å holde foredrag om jobbmoral, og Ideutvikling. Mars 2021 skal vi holde et kjempe stort foredrag for masse folk. Det blir spennende, og vi er kjempeglad for at vi kan fortelle om hvordan vi jobber.  Vi jobber også med å bygge vårt eget fotostudio, da blir det lettere å ta bilder uavhengig av vær. 

Det har også vært noe spørsmål rundt utvidelse av butikken, men det har vi ingen planer om enda. Det er et ordtak som sier "If It Ain`t Broke, dont fix it!" 

 

 

 


Legg igjen en kommentar

Kommentaren kan bli sendt til godkjenning før de blir publisert.